Wednesday, August 31, 2011

AOE artwork vol.1



Ok, I'm allowed to show some of the stuff that I did for the Age of Empires Online trailer. So, here's a colour script and few of my favourite panels in higher res.

3 comments:

  1. mógłbyś opisać etapami proces powstawania takiego spotu?
    myslę, że to bardzo interesujące dla wszystkich, na jakim etapie pojawia się kolor, czy storyboard jest wynikiem colour scriptu czy tez powstaje to wszystko równolegle, bądź są różne wersje od mniej dopracowanych do tych finalnych,
    eh ja to ci trochę zycia zatruję ;]

    ReplyDelete
  2. Proces pewnie się odrobię różni szczegółami w zależności od studia, więc napiszę jak to wygląda z moich doświadczeń. Najpierw oczywiście powstaje scenariusz. Potem rysowane są storyboardy, które nie muszą być specjalnie piękne- mają raczej pokazywać wybory dotyczące pracy kamery, ewentualnie jakieś charakterystyczne kadry itp. Czyli ogólny zamysł reżysera. Potem robi się tzw. animatic 2d, czyli ze storyboardu robi się filmik, czasem z jakimś dźwiękiem, roboczymi dialogami itp. Animatic ma pokazywać tempo akcji, cięcia, przejścia kamery i sprawdza, czy dialogi dobrze się wpasowują w ujęcia (np. czasem trzeba dodać jakieś zbliżenie, bo się okazuje, że postać gada i gada a kamera się nie zmienia i wieje nudą). Na tym etapie wprowadzane są też zmiany w scenariuszu w ilości zależnej od marudności klienta;)Jak już scenariusz jest zaakceptowany nagrywa się finalne dialogi, ewentualnie motion capture, w zależności od projektu. Od tego momentu animatic jest systematycznie wypełniany coraz bardziej zaawansowanymi ujęciami w 3d- od zupełnie prostych pudełek i sztywniackich postaci, przez jakieś pośrednie animacje, aż po wypieszczone finalne materiały.
    W przypadku tego projektu colour script powstawał na bazie storyboardu, czyli dosyć wcześnie. Nie jest to najlepszy moment, bo na etapie wczesnego 3d ustalane są finalne layouty, które często dosyć mocno się różnią od tych ze storyboardu i potem trzeba znowu rzeźbić... Choć teraz pracuję przy projekcie, do którego najpierw robiłem pierwsze próby z kolorami na bazie storyboardu, a teraz dostaję layouty w 3d i rozkminiam już finalne wersje. Wszystkie te rzeczy dzieją się dosyć płynnie i zależą od różnych uwarunkowań danego projektu. Nieco inaczej wyglądał pipeline przy Age of Empires, gdzie wszystkie tła były malowane, a inaczej wygląda full 3d.

    ReplyDelete